piatok 4. októbra 2013

HIV +?? -??

Každý cudzinec, ktorý  chce v Rusku pobudnúť viac ako 90 dní, musí byť HIV negatívnym. Tak som sa vybrala na druhý koniec mesta, hľadať kliniku, kde sa testuje. Díki bohu za googlemaps s podrobným značením autobusových zastávok a číslami liniek MHD. Po hodine cesty , som vystúpila v okrajovej časti mesta. Zorientovala som sa pomerne rýchlo, vďaka ochotným Rusom.

V nemocnici som musela čakať kým ma zaregistrovali, zaplatiť poplatok za testovanie cca 20 eur a pokračovala som na samotný odber krvi. Sestrička, ktorá robila odber, bola od hlavy po päty zahalená. Mala na sebe ochranný  plášť, masku na tvári a okuliare, a samozrejme jednorazové rukavice. Priznám sa v tej chvíli som sa bála, kam som to prišla. Môj strach z odberov bol umocnený jej ochrannými pracovnými pomôckami J . Keď videla moje zdesenie, nechala ma vypiť asi pol litra vody… že aby to tieklo ... Strach pominul, keď sa milej žene sestričke, podarilo na PRVÝKRÁT odobrať mi vzorku krvi na rozbor. / je veľmi neobvyklé, že sa podarí zobrať mi krv na prvýkrát, zväčša som taká stuhnutá, že po odbere sa cítim ako terč na šípky /.

O týždeň som išla po výsledky, avšak sadla som na inú MAŠRUTKU / súkromný minibus prepravujúci cestujúcich v rámci mesta / ako minule, vysadila ma síce blízko nemocnice, ale z inej strany. A teda som nevedela kde presne sa nachádzam, lebo moja mapa bola na intráku. Opýtala som sa náhodne okoloidúcej pani s dcérkou, kde je nemocnica, začala mi vysvetľovať cestu. Pochopila som . Usmiala som sa na ňu a ona sa opýtala, či nehovorím anglicky. Ja vravím: “Iste, čo by ste radi ?“ Pani mala perfektnú angličtinu, bolo to preto, že pracuje pre ENEL,  na medzinárodných projektoch. Keď som povedala, že som zo Slovenska, hneď ju napadlo mesto NITRA. Momentálne spolupracujú s firmou y Nitry. Bola som veľmi potešená a zjavne aj ona J. Hneď som jej napísala svoj mail, že ak by mala akékoľvek otázky týkajúce sa Slovenska alebo slovenčiny, nech mi napíše. Ona nelenila a dala mi svoje číslo na mobil, ak by som ja nejaký problém v Rusku. Naše stretnutie netrvalo ani 5 minút, ale obe sme z neho odchádzali s dobrým pocitom. JJJ
Certifikát s výsledkom z testovania ... bez certifikátu, by som si nemohla predĺžiť víza.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára